Een parkeerbeleid werkt het beste wanneer deze met aandacht wordt uitgevoerd. Van de parkeercontroles tot het snel invorderen van naheffingsaanslagen. Dit vraagt om een partner met kennis, geautomatiseerde processen en een administratie die op orde is. Tobias Fiscaal heeft dit allemaal in huis.
Voor de kentekenhouder proberen we het betalen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Via de betaalpagina op de website kunnen ze veilig én snel een betaling doen. Hier is geen inlog voor nodig.
Tobias Fiscaal is het online-informatiesysteem waar gemeenten gebruik van kunnen maken. Gebruikers kunnen 24/7 inloggen om in overzichtelijke rapportages de meest actuele status van de openstaande vorderingen te bekijken.
Of het nu gaat om telefoonnotities, mailwisselingen, bezwaren, uitspraken, betalingen, betalingsregelingen of klachten: de gehele voortgang is compleet en actueel per naheffingsaanslag in één systeem te volgen.
Ook voor uw bezwaren en beroepen kunt u bij ons terecht. Binnen de termijn die u stelt handelen we elk bezwaarschrift op de juiste manier af. We houden alle statistieken rondom bezwaren goed in de gaten. Door deze inzichten en adviezen te delen helpen we u bij het door ontwikkelen van uw beleid. Met kleine aanpassingen kunnen we er soms samen al voor zorgen dat de hoeveelheid bezwaren minimaal blijft.
Een gespecialiseerde expert is wel zo fijn bij het behandelen van beroepen. Onze beroepafhandelaars zijn op de hoogte van alle kanten en ontwikkelingen van het parkeren. Ze brengen veel juridische kennis met zich mee en staan voor u klaar om de verweerschriften op te stellen en aanwezig te zijn bij zittingen.
Onze expertise zetten we voortdurend in om nieuwe toepassingen te ontwikkelen. Onze positie als koploper in de branche behouden wij niet alleen door kwaliteit, maar ook door technologische en sociale innovatie.
Daarom sorteren we bezwaren om trends te herkennen. Is het aantal naheffingen in een bepaald gebied opeens opvallend hoog? Dan doen we direct onderzoek naar de bebording. Zo zitten we er bovenop en grijpen we direct in als dit nodig is. Dit doen we ook bij onder andere storingen aan ticketautomaten, slagbomen of problemen met vergunningen.
Ook in uw gemeente kan het één en ander veranderen. Dit kunnen extra parkeerplekken zijn waar betaald moet worden of camerahandhaving. De eerste periode van deze verandering (gewenningsperiode) kunnen we een waarschuwingsbeleid starten waarin we de kentekenhouders in plaats van een beschikking, bij de eerste overtreding een waarschuwingsbrief met toelichting sturen.
Voor ons maakt het niet uit of we te maken hebben met een Nederlands of buitenlands kenteken. We volgen het invorderingsproces zoals u dit van ons gewend bent maar dan in de taal van de kentekenhouder. De ervaring leert dat het overwinnen van een taalbarrière voor snellere invorderingen zorgt. We hebben het invorderen van Belgische en Duitse kentekens uitgebreid met kentekens uit onder andere Frankrijk, Spanje, Italië, Polen, Roemenië en Bulgarije.